måndag, februari 04, 2008

BiLLe: Tankar från löpbandet.


Idag var det dags att ställa sig på löpbandet igen! Laddad och redo och med siktet inställt på att slå Jenny i löpartävlingen!! 13km var målet!


1km ...mina fötter flyger fram. jag känner mig som en gasell...

2km ...aah, det här kommer gå som smort. riktigt skön den låten med Scooter - "trance atlantic". man går in i sig själv. musiken ökar sakta takten och så bara öser man fram mot slutet av låten...

3km ...hmm..Mmmh, Mmmh..han var snygg som precis kom in genom dörren. bäst jag sträcker på mig och ökar farten lite och försöker se lite cool ut så han blir impad av mig...

4km ...vilken tur han vände ryggen till, jag orkar inte springa så här snabbt. minskar farten. fläkt, på med fläkten ...aaah luft!

5km ...8km kvar! 8 km kvar! Jag kommer aldrig fixa detta! 8 j*vla km kvar! MY GOD!

6km ...tänk inte på hur mycket som är kvar..... titta på tv´n! Simpson på tv! I like Simpson! ........men varför är tv´n så långt bort. jag ser inte texten...

7km ...vilken skön och ösig mix på Deleriums "Silence" jag har hittat. springa. springa. springa. mina knä. ont. höfter. ont. springa. springa.

8km ...puls 185. jesus christ I´m going to die. I´m going to die! f*n Jenny, varför tvingar du mig till detta!???

9km ...100m, 200m, 300m ....inte titta på displayen...500m...inte titta! fokusera blicken på en punkt längre fram....600m...600m...

10km ...shit, han som springer bredvid mig springer exakt dubbelt så fort som mig. hur är det möjligt? måste öka farten. ....flås. flås. flås ...ååååh, vilken tur! min absoluta favorit-pepplåt som skulle kunna väcka mig från de döda, Holy Men´s "Last Universe", supermixad & ultraösig...

11km ...vem dimmade ner ljuset?? varför är det så mörkt? sänker farten. aaah, nu blev det ljusare igen. vilken tur, jag trodde kanske jag skulle få springa i mörker.

12km ...dimma. yrsel. men lättnad över att åtminstone ha uppnått samma distans som Jenny.

12.5km ...YEEAH! Vilken perfekt tajming på musiken. filmmusik från Rocky får mig att känna segervittring. jag ser framför mig hur jag snart ska få höja nävarna i luften och jubla...snart! snart! nu? snart!

13km ...höjjer nävarna i luften...

39 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerar!!!

Mjölksyra sa...

Jenny:
Har jag vunnit??? Är det färdigt?? Slipper jag springa fler ggr???

Anonym sa...

Ska fundera på det. Låter dig njuta ett par dagar!

Anonym sa...

Duktigt!!

Så roligt det där när någon heting kommer in och man kör på lite extra. Haha!

tenah sa...

Sjukt Bra jobbat!! Pepp till dig=)

Puma sa...

graaaaattis bruden!!! och visst är det så - i början flyger man fram, sen kommer den där jäkla tråkiga dippen i mitten när allt går såååå långsamt. men sen, snart, är man i mål igen. sug på karamellen nu!!!!

j sa...

härligt jobbat. man tänker så bra när man springer tycker jag!

Mjölksyra sa...

Jenny:
Men Neeej inte fundera! Låt oss slippa utsätta våra kroppar för dessa sadistiska påfrestningar fler ggr. Min kropp dör om den måste göra om det här igen!
:-)

Victoria:
hihi. visst är det!?

Tenah:
TACK! Det var riktigt sjukt jobbigt!! Som ett litet maratonlopp för min stackars kropp som inte är van vid sånt här!

Puma:
Tack! Nu hoppas jag bara att Jenny tar sitt förnuft till fånga och låter mig ha vunnit detta, så att jag slipper göra om det igen! Jag vill inte göra det här fler ggr!
:-)

Josefine:
såå många tankar som flyger och fladdrar förbi!

Anonym sa...

Haha, roligt inlägg. Jäkligt bra jobbat!

Mjölksyra sa...

Deffad Kropp:
Taack! Är så trött nu bara! helt slut!

Anonym sa...

Vilken bedrift! Härligt!!

Anonym sa...

Och Jenny.... Se till att klå henne, jag vet du kan, klarar av och vill! :D

Mjölksyra sa...

Fredrik:
Tacktack!
Och NEEEEJ, inte peppa henne!!! Hon lyssnar på sånt där snack!!
Jag vill INTE behöva göra om detta igen! Jag kommer inte kunna göra om det! Jag vill Inte att Jenny ska vinna!!!
:-)

Anonym sa...

Blir jue trött bara jag läser det... *S* Eller det kanske är för att det är zzzängdax för länge sen... ;)

Grattis!!! :D

Mjölksyra sa...

Susanne:
Zuzza gott!! Jag ska stupa i säng nu!

Anonym sa...

Bra jobbat!!
känner verkligen igen mig haha, speciellt på de med den snygga killen som kommer in o att man försöker sträcka på sig osv. haha så sant :P

Anonym sa...

Hahaha... Vilket underbart inlägg!

Anonym sa...

haha! Vilket roligt och träffsäkert inlägg!
Grattis till 13 km!

Jossan sa...

Härligt tjejen, kanon bra jobbat!!=)

Anonym sa...

Haha! Bra jobbat!! :)

Anna (Orka mera) sa...

Kanonbra jobbat!!! Nu får du suga på karamellen tills jenny beslutar sig för revansch :)

Prralin sa...

Shit ni är ju grymma, båda två! Men ni kanske ska prova att springa tillsammans istället för att försöka tävla varandra till döds?! ;)

Anonym sa...

haha den var rolig tycker jag. duktig du är. och angående min form så ser det nog bättre ut på bild för den är inte så bra just nu. men vänta till sommaren ;)

Sus sa...

Grattis! Fy fasen vad jag garvade när jag läste... Det är ju precis så man gör! När man peppar sig själv!

Hehehehehehe...
/Sus

Susanna sa...

Grattis =) Väldigt underhållande beskrivning att läsa!

Vägen från 137kilo sa...

Härligt!!!

Mjölksyra sa...

Anonym:
*flinar*

Anna/Fitnezz:
hehe...tack!

Funrun:
Kul att du gillade inlägget. Jag var nog inte helt klar i huvet igår när jag skrev det direkt efter löpningen. :-)

Jossan:
Tack! Fast det var verkligen jobbigare än vad jag trodde att det skulle bli! Min kropp är inte gjord för löpning!

Sofia/Dagensmat:
Tack! :O)

Anna/Orkamera:
Låt oss hoppas på att hon inte vill ta revansch! :-)

Prralin:
hehe..jodå, vi har funderat på att vi skulle springa tillsammans på löpband. men vi kom fram till båda två att det skulle kunna vara värre. för då skulle ju lixom ingen ge upp eller sluta. vi såg tidningsrubriker framför oss: "Två unga(!) kvinnor hittades medvetslösa vid löpband...." :-)

Glitzy:
Du har grym form tycker jag!! Har sett förra sommarens bilder...vilken mage!!!

Sus:
hihihi...
fast jag kommer aldrig göra om det här igen! Aldrig! Det gör så ont idag ju!!

Susanna:
:O)

Vägen från 137kg:
Härligt, men samtidigt vansinnigt plågsamt!

Em Löfgren sa...

fan vad bra jobbat!! wow! imponerande! härligt! vad grym du är!

Anonym sa...

Grattis, grattis;-) Starkt jobbat!

Löpning & Livet sa...

Va duktiga ni är som springer så långt på band! Jag tycker det är så tråkigt så det blir sällan mer än 10km när jag springer inomhus..

Ebba sa...

Grymt bra jobbat!! =)

Anonym sa...

Bra jobbat! Grattis.. :)

Anonym sa...

Herregud vad du springer på bra! Jag kommer inte långt innan jag blir uttråkat tyvärr haha.. :-)

Anonym sa...

haha, gud vad du är grym! :D

Mjölksyra sa...

Andrea:
5km på löpband är precis lagom för min del!
Ska bli spännande att testa utomhus sen, och se hur långt jag orkar springa egentligen.

Emelie, Erika, Ebba, Kristin, Milla, Freja:
Tack så Jättemycket för era uppmuntrande ord!

Anonym sa...

Du råkar inte ha några bra tips ¨på låtar till löpning?

Camilla sa...

Å va roligt, JÄTTEBRA jobbat!! Var stolt =)

M sa...

imponerande bravo. hehe vilken rolig redogörelse för varje km kunde fick lite roliga bilder framför mig när jag läste =)

Mjölksyra sa...

Anonym:
Jag är inte så bra på låtar till löpning. Tycker det är lite svårt att hitta sånt som passar just till löpning. Så när jag springer ute så springer jag övervägande utan musik!
Men ska man stå på ett band så himla länge som jag gjorde måste man ju bara ha nått jäkligt peppande för annars svimmar man ju av tristess.
Peppande musik för mig är när det är ösigt & dunkar. Övervägande dance och trance. Låtar från Trancemaster, Absolute Dance, Dj Tiesto, Safari Duo, Pakito... Eller nya mixar på gamla låtar. Ibland hårdrock som Nigthwish, Marilyn Manson, Within Temptation...

Chiquita:
Tack! Känns lite bra nu efteråt!

Magdalena:
hehe, tack!
Men det var Inte skojigt att stå på bandet så länge! Inte skojigt alls! Hua!