söndag, december 30, 2007

BiLLe: Träningsåret 2007

Snart ett nytt år framför sig och då kan man ju inte låta bli att blicka tillbaka på året som gått...

2007, vilket fantastiskt träningsår det har varit för mig!! Bästa någonsin, utan att överdriva!!!

..Aldrig har jag tränat så mycket och regelbundet och med så mycket motivation som detta år!

..Aldrig har träningen varit så rolig och glädjefull!

..Aldrig har jag provat på så många olika och spännande träningsformer (som Forza, Afro, Funk, Latino, Capoeira, Famedans, Power Strike Impact, Activio Spinning, Nike Rockstar, Core, Step n´Dance, det mesta från Les Mills m.m) på ett och samma år!

..Och Aldrig har jag ens i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att jag med min totala avsaknad av koordination skulle gå på så många danspass, och dessutom tycka att det är det roligaste som finns!



Bästa träningsminnet från 2007?
Danspassen helt klart! Framförallt Afro, Funk och Nike Rockstar! Vilken utmaning och glädjekick!
Och Capoeiran förstås! Det var nog det häftigaste jag provat på någonsin!

Värsta träningsminnet från 2007?
LatinoAerobicen! Huuu, så dåligt det gick! Katastrof!
Och träningsvärken efter Capoeiran kunde man inte skoja bort heller. Såna smärtor har jag nog aldrig upplevt förrut. :-)

Vad händer 2008?
Och nu ett nytt spännande år framför mig med många nya träningsutmaningar. Löpningen som ska förbättras med sikte på eventuella lopp! Muskler som ska bli starkare och snyggare!
Danssteg som ska förbättras och förfinas (gaanska mycket ;-)! Nya träningsformer som finns kvar att testas! Och mycket skoj hoppas jag att det blir, precis som 2007 har varit.


TACK Jenny, världens bästa träningskompis för ett underbart träningsår!! Så roligt det har varit!!



Vilket är ditt bästa & sämsta träningsminne från 2007?

14 kommentarer:

Sus sa...

Skulle vilja en träningskompis! Det är verkligen peppande!

Får nog söka efter en!
Kul att du blir sugen på godsaker när du är hos mig bloggen...
God natt!
/Sus

Mjölksyra sa...

Sus:
Superpeppande med träningskompis! Hade aldrig tränat så här mycket utan Jenny!

Du har mycket godsaker på din blogg! Farligt att gå in där på natten iallafall! För man blir så himla hungrig! :-)
Sov Gott!

Anna (Orka mera) sa...

Bästa träningsminne - målgången i Lidingö... att lilla jag trots lera och ösregn kunde springa hela vägen utan att tycka det var speciellt jobbigt. En härlig upplevelse!

Sämsta - när jag missade mitt pass och kom en kvart försent....har aldrig hänt och ska aldrig hända igen!

Gott nytt år på er nu! Och tack för en jätteinspirerande blogg.

Anonym sa...

Vad skoj det låter! Jag vill också testa alla de där dansformerna.. :)

Anonym sa...

Vilket härligt år du haft! Jag är supersugen att testa massa olika pass nu när jag kommer flytta till en stad som har en gym som kan erbjuda massor mer än de jag har här.
Bästa minnet för i år.. det är nog bodyjam, älskar att gå till ett pass som är en riktig utmaning koreigrafimässigt. Sämsta minnet, mitt enda spinningpass, jag höll på att dö, eller sämsta tröningsminnet är nog att många träningspass blev förstörda pga av en höft som aldrig ville sluta göra ont. Blev mycket styrketräning fram till september, inte riktigt i linje med vad jag tänkt. Men vad gör man inte :o)

Hoppas du får en fin nyårsafton och att du får njuta av ett underbart träningsår 2008!

Anonym sa...

Åååå, jag skulle vilja prova Capoeira! VAR hittade du det?

Anonym sa...

Åh vad motiverad jag blir av er blogg!
Hm, värsta minne.. någon av de första veckorna på skolan, då jag kände mig kass.
Bästa är när jag klarade tre piruetter! och också när jag klarade två varv på piké i omklädningsrummet när jag flummade runt. :D GOTT NYTT ÅR!

Mjölksyra sa...

Anna:
Åh, vad bra jobbat med Lidingöloppet!!!!
TACK själv för en jätteinspirerande och peppande blogg! Och ett riktigt Gott Nytt År till dig också!

Sofia/Dagensmat:
Det har verkligen varit sååå skojigt med all dansen! Och jag skulle vilja testa ännu fler dansformer.

Emi:
Body Jam är verkligen SKITSKOJ! I love it! Måste gå lite oftare på det nästa år!
Mitt första Spinningpass för många år sedan var det värsta jag gjort någonsin också!!! Men sen gick jag iallfall fler ggr och då var det betydligt lättare när man visste vad det var. Så ge inte upp, ge det en chans till!
Hoppas det nya året blir full av spännande och rolig träning!!!

Cia:
Det gick några provveckor på Forum i Malmö! Jag tror att dom ska ta in det på sitt vårschema.

Kristin:
Vad roligt att vi kan motivera lite! Tack för dom orden!
Hoppas det känns bättre nu på skolan! Det verkar så himla skoj där när man läser på din blogg!
Ha en underbar Nyår!!

Puma sa...

Gott nytt år till er båda!!! :-)

Anonym sa...

Å det ska du fråga med mitt minne... *S* Träningen rullar på som vanligt här... varken upp eller ner... Fast i å för sig har jag jue ökat en hel på vikterna... Lyder inte min sjukgymnast... ;) Så mucklerna har jue växt... :P


Jag bara är jag lixom... tar allt med ro... *L* Bara man rör på sig å äter nyttigt å mår bra så löser sig det mesta...

Gott Nytt År på dig!!!

Mjölksyra sa...

Puma:
Och till dig också! Hoppas du får en mysig Nyårsafton!

Susanne:
Ja, dina biceps på bild var ju grymma!!! Hoppas på sådana jag med under 2008!
Skön inställning, att ta allt med ro, röra på sig och försöka må gott!
Hoppas du får ett riktigt bra 2008! Nyårskram!

Anonym sa...

Kompisarna fick mig att mäta dom... *S* Visade sig vara 32 cm runt om å då var dom inte uppumpade... lilla jag mäter jue bara 156 cm över havet oxå... Lite kul!

Anonym sa...

Sämsta: Klassen "Free Power Dance", en löjlig/fjollig mix av dansanta kampsportsrörelser och rätt statisk dans. Ingen känsla, inte roligt för fem öre. Ryyyyyser.....

Bästa: Mitt första egna pass i Body Combat helt själv på scenen framför 80 deltagare. En upplevelse jag minns och tar med mig i graven..

Mjölksyra sa...

Susanne:
Jäkligt kul!
Jag vill också ha schyssta armar!

Fredrik:
Vad trist att free power dance grejjen inte var skoj, jag som blev lite nyfiken på det.
Riktigt Häftigt det låter med BC-passet!!!